Profilul companiei:

  • Domeniu: HORECA
  • peste 20 de locatii in Romania
  • 300 de angajati

Implicarea Inventure:

  • Intocmirea Manualelor de Franciza
  • Intocmirea Pachetului de Franciza

Situatia initiala

Proiectul a fost demarat din dorinta actionarilor City Grill de a crea o structura corporatista moderna. Grupul avea (si are) o cultura corporatista foarte puternica, echipa de management (nivel de top si middle) avand experienta indelungata in cadrul City Grill.

Domeniul HORECA este unul foarte solicitant in care este nevoie de prezenta permanenta din partea managementului in locatie. Este un business dependent de oameni.

Existau mai multe programe de training de management care se desfasurau, cat si programe de formare continua in cadrul locatiilor.

La nivel de angajati City Grill este considerat un formator, fiind o adevarata scoala. Toti cei care au lucrat vreodata in City Grill recunosc nivelul inalt al exigentelor si standardizarii.

Se dorea trecerea la un nivel superior de operare prin standardizarea si formalizarea procedurilor de lucru si implementarea unor instrumente noi (precum manualul operational). Totodata, avand in vedere expansiunea rapida a grupului, aceste instrumente aveau sa usureze integrarea noilor angajati in structura City Grill, mai ales in pozitii de middle si top management.

Desi majoritatea locatiilor sunt detinute direct de catre companie, se dorea si extinderea conceptului prin intermediul francizei, iar franciza presupune o foarte riguroasa standardizare si procedurizare.

Rezultatul

S-a petrecut o luna de zile in training operational, pentru a intelege business-ul din interior. Urmand o matrice de pregatire in stil McDonald’s, s-au experimentat toate rolurile, de la ajutor de bucatar, la sef de tura si manager de locatie.

S-au facut o serie de interviuri cu top si middle management-ul. S-au compilat datele financiare pentru a ajunge la un model de business de referinta (asa numitul benchmark), si care se poata fi folosit in negocierile cu potentialii francizati.

Dupa intelegerea in profunzime a fluxurilor operationale cat si a intreg modelului de business, s-a ajuns in ipostaza unde se putea concretiza manualul operational incluzand si unele masuri de imbunatatire si standardizarea a modului de operare.

Intreg pachetul de franciza a fost finalizat si implementat cu succes. In prezent locatiile City Grill au implementate ca si procedura de lucru aceste manuale.