Piaţa din România cuprinde aproximativ 330 de concepte de francize cu afaceri totale anul trecut de 1,6 mld. euro, cu circa 45% mai mari decât în 2007, unul dintre ultimii ani de boom economic şi ultimul pentru care există date publice.
Pentru acest an afacerile care au dezvoltat sau urmează să dezvolte concepte în franciză estimează un avans al businessului de 10-13%, însă piaţa rămâne în continuare subdezvoltată prin comparaţie cu alte pieţe din Vest.
„Cifra de afaceri totală a companiilor din România este de 250 mld. euro anul trecut, astfel că afacerile conceptelor de franciză contribuie cu sub 1% la total. Afară, conceptul de franciză este mult mai dezvoltat. În Franţa există 1.300 de concepte, pe când în România doar 330“, spun Paul Voicu şi Raluca Stanciu, managing partneri în cadrul companiei de consultanţă Inventure Franchise Consulting.
Ziarul Financiar a lansat în această săptămână în parteneriat cu Inventure Franchise Consulting prima ediţie a Catalogului Francizelor din România, o analiză a pieţei de profil, precum şi o prezentare a peste 141 de businessuri dezvoltate în franciză (francize active cât şi unele concepte care doresc să înceapă francizarea), având în total un număr de 3.150 de unităţi (fie în regim de master franciză, fie subfrancize).
Continuarea pe ZFCorporate
Cum arata piata francizelor din Romania – vezi datele cheie in studiul Inventure Franchise Consulting pentru Catalogul Francizelor – Ziarul Financiar
http://www.slideshare.net/voicupaul/inventure-piata-francizelor-din-romania-2013-2014